לייעוץ חייגו עכשיו

עורך דין מסחרי

עורכי דין מסחריים הם עורכי הדין אשר עוסקים בתחום מגוונים ומעניינים הכוללים עיסוק בדיני חוזים, דיני חברות (תאגידים) ויש להם ידע רב גם בתחומים כמו קניין, זכויות יוצרים, דיני מיסים ועוד. במסגרת תפקידם, עורכי הדין אשר עוסקים בתחום מסייעים בעסקאות המעניינות והמורכבות ביותר במשק ומייעצים לגבי נושאים הכוללים משא ומתן בין חברות, הנפקת ניירות ערך, סיוע בסוגיות פיננסיות ועוד. 

 

מה זה משפט מסחרי?

משפט מסחרי הוא למעשה משפט הכולל סט כללים אשר חלים על חברות מסחריות. בין היתר, ניתן תחומי משפט אלו מכסים את הדרוש כדי להקים חברה, לפרק חברה ועוד. מדובר בענף אשר קובע את הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים לעסקאות בזמן ביצוע סחר או חוזה קבלת שירותים.

במסגרת המשפט המסחרי יש מספר סוגיות מרכזיות:

  • עריכת חוזים והסכמים מסחריים – במסגרת העיסוק בתחום זה, עורכי הדין המקצועיים בתחום אמונים על ניסוח החוזה בצורה מקצועית וברורה שלא משתמעת לשתי פנים, בהתאם הם מנסחים הסכמים בין זכיינים, עסקים ועוד וכך מוודאים כי ההסכמים אשר נערכו בין הצדדים יבוטאו בכתב וניתן יהיה לאכוף אותם במידת הצורך.
  • עיסוק בתחומי הקניין הרוחני – הקניין הרוחני למעשה מכיל בתוכו ארבעה תחומים מרכזיים ועוד תחומים נלווים. עורכי הדין המקצועיים והמומחים בתחום ידעו לסייע לכם לערוך פטנטים ו-Provisionals, להגן על זכויות היוצרים שלכם, לוודא כי לא מעתיקים מכם עיצובים בעזרת מסלול הרישום שלהם וכן לרשום סמני מסחר אשר מסייעים לעסק שלכם להבדיל את עצמו מאחרים.
  • מיזוגים ורכישות – עורכי הדין המומחים שעוסקים בתחום זה אחראים על כל המיזוגים והרכישות בין חברות אשר מתמזגות לתוך חברות אחרות. במסגרת כך, ידעו עורכי הדין לייעץ ברכישת חברות ובסיוע להעביר את החוזים ותחומי העיסוק לחברה האחרת.
  • מכרזים – חברות ואנשים פרטיים רבים מתמודדים על מכרזים כדי לספק שירותים. במסגרת כך, עורכי הדין יודעים לסייע לכם לרשום מכרזים במידה שאתם מחויבים בכך ואף להבין כיצד ניתן לזכות במכרזים אלו.
  • ועוד.

 

תחומי האחריות של עורכי דין מסחריים

לפי הרשימה שצוינה מעל, ניתן לראות שלעורכי דין מסחריים יש תפקידים רבים במגוון רחב של תחומים. אנחנו כאן כדי לתת לכם הבנה עמוקה יותר על עבודת עורכי הדין המסחריים:

 

עריכת מסמכים משפטיים

עורכי דין מסחריים מתמחים בניסוח משפטים לעסקים וארגונים. ביניהם:

  • חוזים בין עסקים שונים.
  • הסכם שותפות.
  • הסכמי סודיות (NDAs).
  • חוזים ביחס למיזוגים ורכישות לש החברה.
  • הסכמים בין בעלי המניות.

 

על עורך הדין המסחרי להיות בקיא בפסיקה והחקיקה הישראל ולוודא כי הוא כותב את המסמך בצורה מדויקת במיוחד אשר לא תוביל לפגיעה בעסק בשלב מאוחר יותר.

 

זיהוי וטיפול בבעיות משפטיות

עורך דין מסחרי טוב ידע לחזות בעיות משפטיות ולהזהיר את הארגונים לגבי סיכונים אפשריים במסגרת העיסוקים הספציפיים של החברה. עורכי הדין המקצועיים ידעו להזהיר להתריע עסקים כאשר פעולות עלולות להיות מחוץ לחוק. בנוסף, עורך דין מסחרי נוסה ידע לעזור לחברות לנסח מדיניות פנימית כדי ביטחון לעסק ולוודא כי לא תהיה זליגת ידע. כל זאת, מסייע למנוע עלויות מיותרות לחברה בשלבים מאוחרים יותר.

 

ניהול משא ומתן מול עסקים ולקוחות

כאשר אתם מעוניינים לבצע משא ומתן מול אנשים חיצוניים לחברה, עורך דין מסחרי בעל ניסיון ידע לפקח על התהליך ואף לנהל אותו באופן ישיר. במסגרת היותו הנציג של העסק, עורך הדין המסחרי יכול לקבל החלטות מצוינות שיסייעו לחברה ולטובתה האישית ואף להוביל את המשא ומתן כדי להבטיח שתקבלו את כל מה שאתם מעוניינים להשיג, הן בהיבטים המסחריים והן בהיבטים המשפטיים.

 

ייצוג לקוחות מסחריים בבית המשפט

עורך דין מסחרי מתמחה במגוון רב של תחומים והוא מהווה למעשה הנציג המשפטי של עסק או הארגון אותו הוא מייצג. לפיכך, במידה שהעסק יעמוד כנגד האשמות משפטיות, הוא יצטרך ייצוג. עורך הדין המסחרי משמש כנציגו בהגנה ובליטיגציה.

יתרה מכך, תהליכים הכוללים ייצוג חברות ועסקים בבתי המשפט, עשויים גם לכלול הכנת מסמכים פרוצדורליים במסגרת הוראות הדין וכן עתירה בשם הלקוח להליכים משפטיים נוספים או מופחתים. עורכי דין מסחריים גם מייעצים ללקוחותיהם כיצד לנווט בצורה הטובה את התהליך המשפטי באופן שלא יפגע בפעילות השוטפת של החברה.

 

תכונות אשר מאפיינות עורכי דין מסחריים

עורכי דין מסחריים צריכים כישורי מחקר חזקים וסקרנות תמידית כדי להתעדכן בכל הפסיקה והחקיקה הקיימת, יחד עם הבנה עמוקה של השוק במסגרתו העסקים שלכם ושל המתחרים שלכם פועלים.

מאפיין משמעותי שעורך הדין המסחרי שאתם שוכרים את שירותיו צריך להחזיק הוא תשומת לב לפרטים הקטנים. זאת, מכיוון שהטעות הקטנה ביותר בהסכם עשויה להוביל לבעיות עם משמעות עסקית וכלכלית, שאתם מעוניינים להימנע מהם.

 

לסיכום

עורך דין מאור לוי ועורכי הדין במשרדו מלווים אתכם ונותנים לכם ייעוץ מקצועי מקיף בתחום המשפט המסחרי. במסגרת כך, הוא מייצג לקוחות רבים בכל הערכאות המשפטיות בסכסוכים שונים הקשורים בתחומי המשפט המסחרי בהם משרדנו מתמחה.

חשוב לזכור, כי תחום זה הינו תחום דינאמי אשר השינויים בו מחייבים מעורכי הדין העוסקים בתחום לעקוב אחר החקיקה המתחדשת ובעיקר אחר פסיקות חדשות ושונות הניתנות ע"י בתי המשפט. השירות המשפטי הניתן על ידי משרדנו בתחום זה, כולל עריכת חוזים והסכמים, מתן ייעוץ וייצוג משפטי שוטף, לבעלי עסקים וחברות, הקמת חברות, ליווי וייצוג במכרזים ועסקאות שונות, הכנת חוות דעת משפטיות, הקמת חברות ועוד.

משרדנו ישמח לעמוד לצידכם, להעניק לכם שירות מקצועי ולייצגכם בכל תביעה בתחומי המשפט המסחרי הנ"ל מתוך ראייה משפטית רחבה וקביעת אסטרטגיה מתאימה ללקוח לצורך השגת המטרה העסקית והמשפטית בה הוא מעוניין.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
עורך דין חדלות פירעון מאור לוי
עורך דין חדלות פירעון מאור לוי

עו"ד מאור לוי הינו בוגר תואר ראשון במשפטים (L.L.B) וחבר לשכת עורכי הדין בישראל ומחזיק בתעודת גישור המוכרת על ידי הועדה המייעצת לענייני גישור לבתי המשפט משנת 2016. כמו כן, עו"ד מאור לוי הוסמך בשנת 2018 על ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים לערוך ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס ומסמך הבעת רצון על פי החוק. ניסיונו העשיר של עו"ד מאור לוי הן בעסקאות מקרקעין והן בניהול תיקים מורכבים במגוון תחומי משפט, ובפרט בהליכי חדלות פירעון (בהיותו מייצג חייבים, זוכים וב"כ נאמנים במחוזות שונים) מאפשר לו ראייה משפטית רחבה, מציאת פתרונות יצירתיים עבור לקוחותיו וקביעת אסטרטגיה מתאימה לכל לקוח ונסיבותיו.

"עורך

לייעוץ עם עו"ד מאור לוי

מאמרים נוספים

פתיחה
1
שלום
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?